VÁŽENÍ RODIČE, V DOBĚ VÁNOČNÍCH PRÁZDNIN OD 23.12.2024 DO 3.1.2025 BUDE MATEŘSKÁ ŠKOLA Z EKONOMICKÝCH [...]
Naším hlavním cílem je připravit a vytvořit dětem takové prostředí a podmínky, aby na konci předškolního období byly v rámci svých možností připraveny do dalších životních etap a měly tak vytvořeny základy pro celoživotní učení.
Důležité zastoupení v denních činnostech mají spontánní hry, ale i postupná příprava dětí na vstup do školy.
Nepreferujeme třídy věkově zcela smíšené. Máme třídy dětí mladších ( 3-4 roky ), dětí starších ( 5-6 let ) a dětí předškolních ( 6-7 let ).
Pestrá skladba jídelníčku tvoří nedílnou součást optimálního vývoje našich dětí. Preferujeme rozumně zdravou výživu -každodenní nabídka ovoce a zeleniny, celozrnné pečivo, atd. Pitný režim po celý den pobytu dětí ve školce považujeme za samozřejmost. Děti mají na výběr čaj, pitnou vodu nebo mléko
Naší snahou je vytvořit takový model výchovné práce, ve kterém se prolínají současné výchovné trendy s osvědčenými postupy.
Důležité je komplexní působení, individuální péče, respektování osobnosti dítěte a spolupráce s rodinou.
Snažíme se o to, aby děti v naší mateřské škole prožívaly krásné dětství.
Mgr. Lucie Marková spolupracuje s naší školkou jako koordinátor inkluze a poskytuje speciálně pedagogické konzultace pro rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Logopedická depistáž vedená Mgr. Lucií Markovou probíhá ve třídách u dětí, které nejsou v péči logopeda, jejichž rodiče projeví o toto vyšetření zájem.
Dítě během těchto týdnů posiluje zrakovou oblast (zrak. rozlišování, zrak. paměť, vizuomotoriku), sluchovou oblast (sluch. vnímání, sluch. rozlišování, sluch. paměť, audiomotoriku), prostorovou orientaci, intermodalitu (děti mají problémy s vytvářením spojení mezi zrak., sluch. a prostorovými spojeními – nerozumí slovním pokynům, jsou nesamostatné, jsou schopné pracovat pouze s oporou a vedením, mohou mít problémy s různými grafickými podobami souhlásky „d“ , děti často nechápou zadání šk. úloh apod.), serialitu (ve škole – souvisí s pořadím slov ve větě, číslic v úkolu, vynecháváním písmen a diakritických znamének apod.), grafomotorické dovednosti (správný úchop psacího náčiní, správné sezení, kvalitní pohyblivost všech kloubů potřebných k psaní) a koncentraci pozornosti (zaměření, udržení a usměrnění pozornosti a soustředění na zadaný úkol).
JEDNODUŠE LZE ŘÍCI, ŽE POKUD DÍTĚ POCTIVĚ PROJDE MAXÍKEM, NEBUDE MÍT PŘI ZÁPISU DO ŠKOLY ANI V 1. TŘÍDĚ PROBLÉMY 🙂
Těžiště programu je v každodenní domácí práci, kdy rodič pracuje s dítětem po dobu 12 týdnů a to denně 15 – 20 minut.
Program je hlavně zaměřen na koncentraci pozornosti (a postupné prodloužení pozornosti), na posílení zrak. a sluch. paměti a k částečnému rozvoji percepčně – kognitivních funkcí (viz. výše Maxík).
Je programem primárně – preventivním, jehož cílem, je usnadnit Vašim dětem vstup do společenského života.
Je vhodný pro děti od čtyř let až do nástupu do povinné šk. docházky
Tento program obsahuje 17. lekcí /týdnů, kdy si s dítětem každý týden povídáte na jedno vymezené téma (např. jméno-příjmení-adresa, pošta-telefonování, povolání, návštěva lékaře, nakupování, dny v týdnu, oblečení, jídlo-vaření, zvířata apod.), jde
o zdánlivě jednoduchá témata, ale věřte, že Kuprev rozšíří u dítěte všeobecné znalosti, které by mělo mít před vstupem do školy.
Dále dítě dostane prac. sešit, kde plní úkoly dle probíraného tématu.
Tento jednoduchý individuální test trvá 20 – 30 minut a je vhodný pro děti od 6. let.
Umožňuje včasné odhalení dětí, u kterých se během školní docházky mohou vyskytnout problémy či poruchy čtení a psaní.
Pomáhá odhalit oslabenou oblast (sluchovou, zrakovou, artikulační neobratnost, jemnou motoriku, schopnost učení apod.) v době, kdy ještě nedošlo ke školnímu selhání a přijmout vhodná opatření, tedy posílení té určité oblasti, kde je zvýšené riziko.
Test je možné po určité době zopakovat a zjistit, zda došlo ke zlepšení.